6 Aralık 2010 Pazartesi

postheaderıcon MERDİVEN ÇALIŞMALARI

1.Düz tek adım koşu

2.Dizleri çekerek kollarla destek.

3.Her kareye iki ayak girmek üzere yan koşu. (Parmak ucu kısa adımlar)

4. Her kareye iki ayak girmek üzere yan koşu. (Yüksek adımlar diz çekerek)

5.Sağ ayak sıçramak.

6.Sol ayak sıçramak.

7.İki ayak ile öndeki karenin dışına, sonraki karenin içine basmak.

8.Merdiven yanımızda olmak üzere sağ gir sol çık, sol gir sağ çık.

9.Merdiven önümüzde biz merdivenin yanındayız. Sağ gir sağ çık, sol gir sol çık.

10.Merdiven önümüzde çift ayak 3 merdiven sıçra, 1 merdiven ayakları açarak çık.

Amaç: Koordinasyon, çabukluk.

Önemli: Merdiven yere çizilmiş olan 30*30 cm. lik en az 10 basamaktan oluşmalıdır. Merdiven başına yürüyüş dinlenme aralığıdır. Her hareket 2 tekrar yapılmalıdır.

27 Kasım 2010 Cumartesi

postheaderıcon Drıblıng’in Temelleri…


Basketbolun en önemli temel parçalarından biri..Drıblıng…Çoğu oyuncunun ”hatalı” yaptığı bir ”alışkanlık”
Hal böyle olunca bizede yazmak düştü..Buyrun size ”en iyi” drıbble için gerekli olan temeller..
DRIBLING’İN TEMELLERİ
Drıblıng,günlük pratik rutininizin düzenli bir parçası olmalıdır.Kendi başınıza çalışarak yeteneğinizi büyük ölçüde geliştirebilirsiniz ve geliştirmelisiniz.Fakat aynı zamanda muhtemelen en iyi rekabet karşısında yeteneğinizi sürekli test de etmelisiniz,böylece geliştirmeniz gereken bölgeler konusunda dikkatli olursunuz.Bunlar,üzerinde çalışmak ihtiyacınız olan temellerdir:
  1. Topu parmak uçlarınız ve bileğiniz ile kontrol edin.El ayanızı topa dokundurmamalısınız.Parmak ucu kontrolü,başarının anahtarıdır.
  2. Vücudunuzu alçak tutun ve drıblıngi durumun gerektirdiği kadar alçakta yapın.
  1. Topa bakmadan drıblıng yapın.Başınız yukarıda,takım arkadaşlarınızı ve rakiplerini görüş sahanızda tutun.
  1. Her iki elinizle de eşit ölçüde iyi drıblıng yapın.
  2. Crossover drıblınge hakim olun.
  3. Hızınızı ve yönünüzü değiştirebilin.
  4. İyi bir ilk adım atın.
  5. Savunma oyuncularının saldırısına uğradığınızda topu koruyabilin yada pas verebilin.
1.TOPU PARMAK UÇLARINIZ İLE KONTROL EDİN
Drıblıng’de başarı,parmak ucu kontrolü ve eliniz ile top arasındaki ilişkiye hakim olmaktan gelir.Parmak uçlarınız ve bileğiniz,topu kontrol etmenize yardım eden temel roller oynar.
Parmaklarınız,drıblıng yaparken sadece parmak uçlarınız topa dokunmasına yetecek kadar açık olmalıdır,el ayanızın değil.Eliniz düz,zemine paralel veya top yönünde hafif aşağı doğru açılı olmalıdır.Eğer el ayanız yukarı doğru açılıysa çok yüksekten drıblıng yapma ve topu kepçeleme eğilimindesiniz demektir,ki bu bir ihlaldir.
Bileğiniz esnek,sıkı olmalı fakat katı olmamalıdır.Çoğu oyuncu,ön kollarının tamamı ile bileklerini bükülmez şekilde tutarak drıblıng hatası yaparlar.Eğer bunu yaparsanız topu çok yükseğe zıplatır ve kontrolünüzden çıkarırsınız.Bileğinizin çalışmasına izin verin,böylece top kontrolünüz daha iyi olur.Kolunuzun ön kısmı,size top yönünde rota kazandıracak bir dümen gibidir.Kolunuzun üst kısmı, gevşek ve topu vücudunuza yakın tutmanıza ve onu daha iyi korumanıza yardım edecek şekilde vücudunuza yakın olmalıdır.
Eliniz,direkt olarak topun merkezinin üzerinde olmalıdır.Bileğiniz,topu parmak uçlarınız ile sıkı bir şekilde zıplattıkça size güç verir.Topun nerede olduğuna bakmadan elinizden ayrıldığını ve tekrar elinize döndüğünü hissetmelisiniz.Eliniz ve parmaklarınız,top elinize geri zıplarken yumuşak ve gevşek olmalıdır. Eliniz,topu bırakırken sıkı ve top döndüğünde gevşek olduğu zaman drıblıng ritmini elinizde hissedebilirsiniz.
Çok yumuşak drıblıng konusunda dikkatli olun.Eğer çok yumuşak drıblıng yaparsanız (tembel drıblıngi)uyanık bir savunma oyuncusu,topu çalmaya çalışacaktır.Sıkı bir zıplatma ve iyi,sabit bir ritim hissetmelisiniz;savunmanın dengesini bozuk tutmak için bunları değiştirmeyi de öğrenmelisiniz.Örneğin, potaya doğru bir hareket yaptığınızda genellikle ilk adımınızı atırken topu normalden daha sert zıplatırsınız,böylece savunma oyuncusunu yıkarak geçebilirsiniz.
2.VÜCUDUNUZU VE DRIBLING’İNİZİ AŞAĞIDA TUTUN
Drıblıng için ideal duruş:
(1)   Dizleriniz hafifçe eğik
(2)   Vücut,makul bir eğilmeyle gevşek
(3)   Ağırlık düzgn şekilde dengelenmiş
(4)   Top,drıblıng yaptığınız tarafta,önünüzde değil
(5)   Topu bir savunma oyuncusundan korumak için vücudunuz hafifçe dönmüş
(6)   Kafa yukarıda,böylece takım arkadaşlarınızı ve rakip oyuncuları görüş alanında tutabilirsiniz.
‘MAKUL’ eğilme diyorum çünkü eğer çok aşağı eğilirseniz görüş alanınızı kesebilirsiniz.Drıblıng yaparken,oldukça boş olsanız bile dimdik durmayı alışkanlık haline getirmeyin,çünkü bu duruş şeklinde topu kontrol etmeniz zorlaşır.
Eğer size yakın savunma yapılıyorsa,(savunma oyuncusu,bir kol boyundaysa) vücudunuz,savunma oyuncusu ile bir açı yapmalıdır,böylece topu koruyabilirsiniz ve drıblıng’i savunma oyuncusundan en uzaktaki elinizle yapmalısınız.Başınız yukarıda olmalıdır;diğer oyuncuların nerede olduğunu görmek için sürekli sahayı taradığınız gibi savunma oyuncusunun gözlerine de bakmalısınız (buradan niyetini görebilirsiniz).
Diz yukarıda ve uyluk yukarıda drıblıng yaparken topu alçak zıplatın.Topu alçak tutmanın en iyi yolu,makul bir eğilmeyle vücudunuzu alçak tutmaktır.Zıplama azaldıkça top kontrolünüz artar.Savunma daha az topu uzaklaştırma fırsatı bulur.Pratikle,topun alçak ve kontrolde tutulması, bir ‘kas hafızası’ meselesi haline gelecektir.
Boş alanda ve potaya drive ederken hızlanmak için drıblıng yaptığınızda daha yüksek bir drıblıng kullanacaksınız.Topu yine sıkı bir zıplatmak ile kontrol etmeli ve vücudunuza,topa vurulup uzaklaştırılmasını önleyecek şekilde pozisyon vermelisiniz.Topu bir drıblıngden tek harekette pas veya şuta taşımak için değişim yapma konusunda da çalışmanız gerekir.Bu,özellikle savunma oyuncularının topu çalmaya çalışmaları gibi bir durumda olur.
3. TOPA BAKMADAN DRIBLING YAPIN
Kesinlikle topa bakmadan drıblıng yapabilmelisiniz.Eğer topa bakarsanız şut ve pas fırsatlarını sürekli kaçırırsınız ve rakipleriniz,herhangi bir yönden size doğru gelip topu uzaklaştırmaya çalışmak için kolay zaman bulur.
Drıblıngdeki başarınız,sadece topu kontrol etme kabiliyetinize değil aynı zamanda savunmanın yaptıklarına karşı çabuk tep vermenize de bağlıdır.Başınızı yukarıda tutmalısınız,böylece hem savunmayı hem de takım arkadaşlarınızı tam olarak görüş alanınızda tutabilirsiniz.
En iyi atletlere çevreye bakış (Gözlerinin ucuyla bakabilme kabiliyeti) verilmiştir.Bu, altıncı his gibi bir şeydir,bir yönden tarama hareketi yaparken başka biriyle yüz yüze olabilirsiniz.Pratik yaparak çevreye bakışınızı bir derece geliştirebilirsiniz.Başınız yukarıda ve ileri bakarak drıblıng yaparken gözleriniz,sahayı (ileriye,sola,sağa)tarayabilir.
Çoğu takım hücumunu,bir ribaund alındıktan veya top çalındıktan sonra savunmadan hücuma geçerken topu hızlı bir şekilde üst sahaya ilerletmek için fast break etrafında kurar.Eğer bir guard iseniz ve hücum noktasında bulunuyorsanız genellikle sahanın ortasında olursunuz ve tam hızda drıblıng yaparken her taraftan gelişen hareketi görebilmelisiniz.Ayrıca drıblıngden mükemmel bir pas çıkarmanız da gerekebilir.Açıkçası topa bakamazsınız.
Topa bakmadan drıblıng yapmayı zor buluyorsanız drıblıng mekanizmanız saniyelik hale gelene kadar pratik yapmalısınız.Topa bakmamak için onu daha sert zıplatın.Top için daha iyi bir his ve yeteneğinize daha fazla güven geliştirdikçe ve drıblıng yaparken aynı zamanda başka şeyler üzerinde de yoğunlaşabileceksiniz.Bu egzersizleri deneyin:
(a)    Drıblıng yaparken görüşünüzü ileride,sağda,solda farklı objeler üzerinde sabitleyin.Bu objelere bakma sıranızı değiştirin.Drıblınge yavaş başlayın ve daha sonra hızını arttırın.Topa bakmadan her elinizle topu kaç kere zıplatabiliyorsunuz? 10? 20? 50? Kendi başınıza sayı tutun ve gelişmenizi her gün bir adım daha ileriye götürün
(b)   Engelli bir yol oluşturun: sandalyeler,trafik konileri,kitap yığınları.Topa bakmadan bunların etrafında ve arasında sağ ve sol elle drıblıng yapın.Buna alıştıkça bir engelden kaçmak için yönünüzü değiştirmeniz gereken her zaman ellerinizi de değiştirmek için çalışın.
(c)    Topa bakmanızı imkansız hale getirmek için gözlerinizi bağlayın.
(d)   Mümkün olan her zaman bir tarafa doğru en az iki kişi ile oynayın.Birebir oynadığınızda topu kontrol etmek üzerinde konsantre olmalısınız,fakat drıblıng yaparken topa bakma alışkanlığı edinmeniz çok kolaylaşır çünkü size savunma yapan sadece bir kişi vardır.Birinin topu çalmaya çalışacağı zamanı hissetmeyi öğrenin;ikili sıkıştırma sırasında pas vermeyi öğrenin.
4.HER İKİ ELİNİZLE DE EŞİT ÖLÇÜDE  İYİ DRIBLING YAPIN
Eğer her iki elinizle de eşit ölçüde iyi drıblıng yapabiliyorsanız oyununuzu %1000 geliştirebilirsiniz.Birçok avantaj kazanırsınız:
(1)   Savunma sizin üzerinizden oynayamaz
(2)   Savunma oyuncusundan en uzaktaki elinizle her yöne drıblıng yapabilirsiniz
(3)   Her yönden potaya drive edebilirsiniz
(4)   Şut için daha iyi boşluklar bulabilirsiniz
(5)   İkili sıkıştırmalara ve pres yapan savunmalara karşı topu daha iyi koruyabilirsiniz
(6)   Bir ribaundun ardından topu temiz çıkarmak ve üst sahaya götürmek için daha fazla opsiyon kazanırsınız.
Hücumda zaten avantajlısınız,çünkü ne yapmak istediğinizi biliyorsunuz fakat savunma bilmiyor.Sadece bir yöne hareket edebiliyorsanız avantajınızın çoğunu kaybedersiniz.Hızlanmak için drıblıng yaparken çoğunlukla dominant olan elinizi kullanırsınız.Fakat eğer iyi şutlar için boşluk kazandıracak hareketler yaratmak istiyorsanız veya takımınız için temel bir top kullanıcı iseniz ve kendinizi sık sık savunma yapılırken buluyorsanız her iki elinizle de drıblınge hakim olmanız gerekecektir.
Ne demek istediğimi görmek için,sağ elle drıblıng yaparken solunuza doğru hareket etmeye çalışın.Topun nasıl açıkta kaldığını görün.Pratik olarak savunma oyuncusunu topu çalması için davet ediyorsunuz.Her zaman savunma oyuncusundan en uzaktaki eliniz ile drıblıng yapıyorsanız vücudunuz,savunma oyuncusu ile top arasında olmalıdır.
5.CROSSOVER DRIBLING’E HAKİM OLUN
Topa bakmadan her iki elinizle de drıblıng yapma kabiliyetinize inancınızı geliştirdiğinizde drıblinginizi bir elden diğerine geçirmek üzerinde çalışın.Bu,crossover drıblıng olarak adlandırılır ve hücum repertuarınızın temel bir parçasıdır.
Kendi başınıza başlangıçta yavaş,top kontrolünüzün arttığını hissettikçe hızınızı arttırarak ,topu elleriniz arasında geri ve ileri zıplatarak crossover  pratiği yapın.Daha sonra size savunma yapılırken bunu çalışın.Topu alçak tutun ve iyi sert bir zıplatma yapın.Başınızı yukarıda tutu ve savunma oyuncusunun gözlerine bakın,böylece hareketlerini tahmin edebilir ve ellerinizi değiştireceğiniz en iyi zamanı hissedebilirsiniz.Eğer topa bakmak zorunda kalırsanız size savunma yapan oyuncu,gitmeyi tasarladığınız yolu kesebilir veya topu çalabilir.
Gösterişli crossoverları ! şov gezintilerini,sırtın arkasından veya bacakları arasından drıblıngı unutun.Bunları, crossoverın temellerine tam olarak hakim olana kadar yapmayın.Sadece hiçbir şey işe yaramadığında hotdog hareketlerini kullanın.Çoğu genç oyuncu, sadece gösterişli hareketler üzerinde çalışıyor ve temel hareketleri göz ardı ediyor.Temel hareketlere tam hakimiyet daha önemlidir.Crossover drıblıng,oyunun en temel hareketlerinden biridir ve henüz sadece birkaç oyuncu bu konuda gerçekten deneyimli.

postheaderıcon Şut Atmanın Temel Kuralları

Şut Atmanın Temel Kuralları
Çoğu oyuncu ”bilinçsizce” şut atmanın esaretinde.. ”İyi şut” nasıl atılır bilmeden nasıl ”bilek şut atarım” soruları da cabası..Buyrun size çok faydalı olacağınızı düşündüğüm bir şut” dizisi..İstifade etmeniz dileği ile…
ŞUT ATMANIN TEMEL KURALLARI
Şut atmak,temel olarak bir dokunma,ritim ve konsantrasyon olayıdır.Dokunma,topun elinizden potaya kadar olan tüm mesafeyi kat etmesi için ona uygulayacağınız doğru miktarda kuvvet ve döndürme anlamına gelir.Dokunma,ritim ve vücut kontrolü,şut atmanın fiziksel yönleridir.Eşit ölçüde önemli ruhsal yönler ise; konsantrasyon,inanç,şut seçimi ve ayarlamalar yapmaktır.
1-ŞUT DOKUNUŞUNUZU GELİŞTİRİN
Başlangıçta çoğu oyuncu,çok sert ve çok düz şut atar. (topa yay şekli kazandırmadan).Eğer benim size vereceğim adımları izlerseniz daha iyi bir şut dokunuşu gerçekleştireceksiniz.Bir basketbol sahasında olmasanız bile her zaman dokunma üzerinde çalışabilirsiniz! Şut dokunuşunuz,aşağıdakilerle sağlanır:
-Topu uygun şekilde bırakmak
-Etkili bir şut hareketi geliştirmek
-Topa uygun yay şeklini ve falso vermek TOPU BİLEK VE PARMAK UÇLARINIZLA BIRAKIN.
Topu elinizde,rahat bıraktığınız fakat topun kontrolünü sağlamanıza yetecek açıklıkta bulunan parmaklarınızla kavrayın.Parmaklarınızı sıkmayın veya topu ölümcül bir kavramayla çok sıkıştırmaya çalışmayın; topun ellerinizde yuva yapmasına izin verin.Bileğinizi geri çekin,böylece eliniz herhangi bir yerle 45 ila 90 derece arasında bir açıda olur.Bileğinizi ne kadar çok çekerseniz elinizi ve dirseğinizi kaldırmak istediğiniz yükseklik o kadar artar. Bileğinizi itin ve topu parmak uçlarınızdan bırakın.Bu bırakma,topa bir falso kazandırır.
Top elinizden ayrılırken sadece parmaklarınız ona dokunmalıdır.Eğer el topuğunuz topa dokunuyorsa,bileğiniz çok katı yada parmaklarınız, topu kontrol etmeye yetecek kadar açık değil demektir.
Bilek / parmak ucu ile bırakma,şut atmanın ve pas vermenin en önemli kısmıdır. Bir basket topu bulduğunuz her zaman ve her yerde bunu çalışın.Tekrar tekrar süratli bir bilek hareketi yapın ve topu parmak uçlarınızdan falso vererek çıkarın.Sadece dominant olan eliniz değil her iki elinizle de antrenman yapın.İki elle,el üzerinden ve el altından antrenman yapın. Bu ‘ yumuşak eller’ ve top için daha iyi bir his geliştirmenize yardım eder. Kendinizi topla rahat hissedin.Bunun,elinizin doğal bir uzantısı olduğunu düşünün.Eğer elleriniz,bir elinizin parmaklarıyla topu rahat bir şekilde kontrol etmenize yetecek kadar büyük değilse o zaman iki elinizi kullanın.Kullanmadığınız eliniz,topu şut attığınız eliniz ile bırakana kadar topu sabitleştirebilir.
İlk olarak bırakma üzerinde deneyim kazanmakla ilgili İKİ GENEL HATADAN kurtulabilirsiniz.
1- Katı bir bilek ile şut atmak ve
2- Topu omuz veya göğüs seviyesine koyarak şut atmak.
Yeni başlayanlar,bu alışkanlıkları edinir çünkü başka şekilde uzun şutlar atmaları için yeterli kol kuvvetine sahip değildirler.Her iki alışkanlık da iyi bir şut dokunuşu geliştirmenizi ters yönde etkiler.İşin sırrı, ilk olarak bırakma olayına hakim olmak daha sonra da sadece uygun bırakma yapabileceğiniz mesafelerden şut atmaktır.Bu yüzden iyi drıblıng yapabilmelisiniz,böylece dışarıdan şut atmak yerine yakın şutlar için pozisyona girebilirsiniz.
Veya uygun yere yapılan katlar sonrasında topla buluşarak da bunu gerçekleştirebilirsiniz.
2- ETKİLİ BİR ŞUT HAREKETİ GELİŞTİRİN
Kuvvet,şut atmak için önemlidir fakat düzgün şut atmak,daha çok etkin bir mekanik ve iyi bir el-göz koordinasyonu olayıdır.
El-göz koordinasyonu,göz ucuyla elinizden potaya kadar olan mesafeyi ölçmeniz ve şutunuz için izlemek istediğiniz yolu görmeniz anlamına gelir.Bazı oyuncular,hedef olarak potanın merkezine bakar ve çember üzerini hedefler; başkaları,çemberin arkasına bakar. Siz,şut atarken topa bakmayı hedeflemeyin; pota üzerine odaklanın ve top elinizden çıkarken onu hissetmeyi hedefleyin.Bileğiniz ve parmaklarınız,topu gözlemlediğiniz yol boyunca gönderecek kuvveti ve falsoyu topa verin.Eğer şutunuzu parmaklarınızda uygun şekilde hissederseniz top elinizden çıkarken hedefe gidip gitmeyeceğini de hissedersiniz.
İyi bir şut hareketi,düzgün,sürekli ve enerjik, bacak,kol,bilek ve parmak sırasıyla akan bir harekettir.
*Bacaklarınız,vücudunuzu topu bırakmak istediğiniz seviyeye yükseltir.
*Şut atan kolunuz, topu pozisyona kadar yükselten ve şut atıldıktan sonra onu takip eden bir fırlatıcı görevi yapar.Diğer kolunuz,topa kılavuzluk eder ve sabit kalmasına yardımcı olur.
*Bileğiniz,topu fırlatan yaydır.Bilek açınız,şutun yay şeklini belirler.
*Parmaklarınız,topu kavrar ve top parmak uçlarınızdan bırakılırken topun dönmesini sağlar.
HIZLI,DOĞRU BİR BIRAKMA HAREKETİ GELİŞTİRİN
Topu nerede bırakmalısınız? Temel konular;
1- Rahatlık
2- Hareketin verimliliği
3- Bırakma hızlılığı
4- Düzgünlük.
Sizin için en iyi olan bırakma noktasını bulana kadar denemekten çekinmeyin.Eğer topu göz seviyesinde veya başınızın üzerinden bırakırsanız bilek itişi ve parmak ucuyla bırakma,size daha doğal gelecektir.
TAKİP EDİN
Takip,beyzolda atış yaparken veya futbolda pas verirken olduğu gibi basketbolda da şut atarken gereklidir.Kolunuz,topu bıraktıktan sonra hedefe doğru çizgi üzerinde kalmayı sürdürmelidir.Top bırakıldıktan sonra hareketinizi aniden değiştirmeniz doğal değildir.Doğru bir yol üzerinde kolunuzla takip yapın; bu , topun doğru bir yol üzerinde kalma şansını arttırır.

postheaderıcon Yaş Gruplarına Göre Basketbol Eğitim Programı


Mini Basketbol öğretimi (8-10 Yaş Grubu)
1- DENGE,KOORDİNASYON,HAREKETLİLİK GİBİ BEDENSEL ÖZELLİKLERİN OYUN FORMLARI İLE GELİŞTİRİLMESİ
(Bu tip çalışmaların öncelikle yapılması ve geliştirilmesi temel basketbol tekniklerinin geçişte daha kolaylıkla ve düzgün öğretimini sağlayacaktır.)
2- DOĞRU DURUŞ VE KOŞU TEKNİKLERİ
Sağlıklı büyüme ve gelişme için en uygun hareket türlerinden bîr olan koşular,
Seviyeye uygun olarak oyun ve taklitlerle ele alınmalıdır.
3- DENGEYİ SAĞLAMA
Baş üzerinde cisim taşıma (Kitap.v.s)
Oturup Kalkma Çalışmaları
Bir bacağı kaldırıp durma
4- KOŞMA
Ara Dinlenmeli Koşular
Değişik Tempolarda Koşular
Dayanıklılık Koşulan
Hız Koşulan
Koşu Oyunlan
5- SIÇRAMA
Çeşitli Yönlere Sekme
Çeşitli Şekillerde İp Atlama
İp Üstünden Atlama ve Geçme
Değişik Sıçrama Oyunları
6- ŞUT’A HAZIRLAYICI EĞİTSEL OYUNLAR
Hedefe Atış Yapmak
Hedef Topu Oyunu
Düz Atış, Tümsek Kavisli Atış
Tümsek Kavisli Atış
Tam Nişanlama
Atış İle ilgili Diğer Çalışmalar.
Atış İle İlgili Basit Oyunlar
9- TOP KULLANMA
Top Sürmek (Ayakta,Yürürken,Koşarken,Yatarken,Otururken.v.s)
Eli Topa Alıştırma Çalışmaları
Slalom Top Sürme Çalışmaları, Ortak Top Sürme, Ayakta Dönerek Top
Sürme
Sürat Değiştirerek Top Sürme,
Rakibi Geçme (Çalım)
Top Sürme İle İlgili Oyunlar
10-TOP TUTMA VE PASLAŞMA
Topu Yakalamada ve Pas Vermede Önemli Olan Şeyler
Göğüs Pası, İki Elle yapılan Yer Pası (Bounce Pas)
İki Elle yapılan El altı Pası, İki Elle yapılan Yer Pası (Bounce Pas)
El topu Pası, Arkaya Pas Verme
Çengel Pas, Baş Üstü Pas
Top Tutma,Çemberde Paslaşma,Bowling Oyunu,Hareket Halinde Pas
Verme
Sektirme Pas ve Duvara Çarptırma
Koşarken Pas Çalışmlan,Uzun Pas Çaprazlama v.b
Pas İle İlgili Oyunlar
11-BACAK VE DENGE HAREKETLERİ
Durma
Top Süren Oyuncuya Karşı Temel Savunma Duruşu
Sıçramalı Duruş,Sıçramalı Adım Duruşu
Durup Top Alma,
Yıldız Adımı (Geriye Doğru Yıldız Adımı,Rakibı Geçerken Yıldız
Adımı,Top Korumada Yıldız Adım)
Pivot Ayağı Çalışmaları ,Pota Önünde Pivot Ayağı Çalışmaları
Hücum Ve Savunmadaki Bacak Hareketleri.
Duruşlar İle İlgili Oyuşlar
12.ŞUT TEKNİĞİ
Vücut Duruşu ve Top Tutma
Topu Tuttuktan Sonra Baskı Atışı
Top Sürmeden Sonra Baskı Atışı
Ayakta Atış
Diğer Atış Şekillen
Atış Öğrenimi İçin Küçük Oyunlar
Temel Basketbol Öğretimi (10-12 Yaş,gurubu)
1- DENGE,KOORDİNASYON,HAREKETLİLİKGİBİ BEDENSEL
ÖZELLİKLERİN GELİŞTİRİLMESİ
(Bu tip çalışmaların öncelikle yapılması ve geliştirilmesi temel basketbol
tekniklerinin daha kolaylıkla ve düzgün öğretimini sağlayacaktır.)
2- TOP KONTROL BECERİSİ VE TEMEL DURUŞ
Topla tanışma ve uyum alıştırmaları
Değişik pozisyonlarda duruş alıştırmaları ve çıkışlar
3-TOP TUTMA VE PAS
Top tutma çalışmaları
Göğüs Pas
Sektirme Pas (Bounce}
Beyzbol Pas
Aşırtma pas
Diğer pas çeşitleri
Bu çalışmaları içeren eğitsel oyunlar
5-TOP SÜRME
Top sürme temel tekniği
Alçak top sürme
Yüksek top sürme
Çift Top Sürme
Değişik Yönlere Top Sürme
Önden El Değiştirerek Top Sürme (Cross-over)
Bacak Arası El Değişimi
Arkadan El Değişimi
Kekeleme Adımı
Dönüşler (Reverse)
Top sürmeye hazırlayıcı eğitsel oyunlar
6- DURUŞLAR (STOP)
Tek Zamanlı Duruş
Çift Zamanlı Duruş
Pivot Hareketi
-Öne
-Arkaya
-Değişik Yönlere
7- TURNİKE
Sağ El ile Turnike Atışı
Sol El ile Turnike Atışı
Her İki Yönden Turnike Atışı
Tek Adım İle Turnike
Aldatma Yaparak Turnike Atışı
Diğer Turnike Atış Çalışmaları
8- ALDATMALAR
Topsuz Aldatmalar
Topla Aldatmalar
-Şut Aldatmaları
-Pas Aldatmaları
-Dalma (Drive) Aldatmaları
-Üçlü Tehdit
9- RIBAUND
Temel Ribaund Tekniği
Rakibi Dışarıda Tutma (Box-out)
Ribaund Teknikleri ve Hazırlayıcı Alıştırmalar
Hücum Ribaundu
Savunma Ribaundu Teknikleri
-Yer Tutma
-Denge
-Zamanlama (Timeing)
-Top Hakimiyeti
-İlk Pas
10-SERBEST ATIŞ
Serbest Atış Tekniği
Yüzdeli Serbest Atış Yeteneğini Geliştirme Alıştırmaları
Temel Savunma Tekniği
11-ŞUT TEKNİĞİ
Durarak Temel Şut Tekniğinin Öğretimi Şut Tekniğini Geliştirici Temel Çalışmalar
12-SIÇRAYARAK ŞUT (JUMPSHOT)
Sıçrayarak Şut Atma Teknikleri (Yeterince Kuvvetli Olanlara)
13-BİREYSEL SAVUNMA
Savunma Temel Duruşu ve Denge
Kayma Adımı ve Denge
Toplu ve Topsuz Oyuncuyu Savunma
Dış Oyuncuların Savunulması
Uzun Oyunculann Savunulması
Perdeleme Yapan Oyunculann Savunulması
Diğer Bireysel Savunma İlkeleri
14-BİRE BİR OYUN (ONE ON ONE)
Yüzü Dönük Hareketler (Dışarıdan) ,
Arkası Dönük Hareketler
Dribbling Üzeri Oyun (Off the Dribhle)
15-İKİYE İKİ OYUN (TWO ON TWO)
Perdeleme Yuvarlanma (Screen-Roll)
Perdeleme Çeşitleri
16-ÜÇE ÜÇ OYUN (TREE ON TREE)
* Terse Perdeleme (Cross -Screen)
* Aşağıya Perdeleme (Down Screen)
* Arkadan Perdeleme (Back Screen)
* Toplu Oyuncuya Yapılan Perdeleme (Ball Screen)
17-TAKIM SAVUNMASI
Yarı Sahada Adam Adama
Tam Saha Adam Adama
Tam Saha Baskılı Adam Adama
18- TAKIM HÜCUM
Paslı Hücum Sistemi (Passing Game)
Hareketli Hücum Sistemi (Motion Offence)
19- OYUN KURALLARI ÖĞRETİMİ
Temel Basketbol Öğretimi (12 -14 Yaş Gurubu )
Bu yaş gurubuna 10-12 yaş gurubuna önerilen teknik ve taktik çalışmalar zenginleştirilir ve pekiştirilir. Gurubun düzeyine uygun olarak özellikle oyun anlayışını geliştirici çalışmalara daha çok yer verilir ve pozisyon çalışmalarına ilk adımlar atılır.
1- 10-12 YAŞ GRUBUMA AİT ÇALIŞMALAR TEKRARLANIR VE PEKİŞTİRİLİR
2- PAS
Tek El Uzun Pas (Beyzbol)
Diğer Pas Teknikleri
Pozisyona Yönelik Pas Şekilleri
3- TOP SÜRME
Temel Top Sürme Teknikleri
Yön ve El Değiştirerek Top Sürme Çalışmaları
Değişik Formlarda Top Sürme Çalışmaları
4- ŞUT VE TURNİKE
Aldatmak ve Diğer Turnike Şekilleri
Yarım Çengel Atışı
Çengel Atış
5-SIÇRAYARAK ŞUT (JUMP SHOT)
Pas Sonrası Sıçrayarak Şut
Top Sürme Sonrası Sıçrayarak Şut
Hareketli Şut Çalışmaları
Pozisyona Özgü Bazı Şutlar (Gerekirse Öğretilecek)
5-TAKIM HÜCUMU
5:5 Hücum ve Savunma İlkeleri
BASKETBOL 14 YAŞ VE SONRASI ÖRNEK PROGRAM İÇERİĞİ
1- 10-12 VE 12-14 YAŞ GURUBU ÇALIŞMALARININ TEKRARI VE PEKİŞTİRİLMESİ, DÜZEYE, AMACINA GÖRE OLGUNLAŞTIRILMASI
2- TAKIM SAVUNMASI
Savunma çeşitlerinin geliştirilmesi özellikle
Alan savunmaları tanıtımı ve uygulamaları
3-BASKETBOLA ÖZGÜ VE ÜST DÜZEYE YÖNELİK
BASAMAKLAMALI ANTRENMAN UYGULAMALARI
4- TAKIM HÜCUMU
Hücum setleri
Hızlı hücum organizasyonları
Alan savunmalarına hücumlar
5- TAM SAHA BASKILI SAVUNMALAR
Tam saha baskılı savunma çeşitleri
6- TAKTİK ANLAYIŞIN GELİŞTİRİLMESİ
7- TAKIM OYUN ANLAYIŞININ GELİŞTİRİLMESİ

postheaderıcon Sporda İletişim

    1-İletişim nedir?
    İletişim, bir kaynaktan(kişi, kişiler veya organizasyon), bir araçla(yazılı, sözlü, görsel veya beden dili ile),  bilgi,  haber, düşünce, durum, duygu veya  kültürün bir başka insan veya insan topluluklarına dağıtılmasıdır. Değişik kaynaklarda iletişim ile ilgili değişik tanımlamalar mevcuttur. Bunlara bir göz atarsak, şunları görmekteyiz:
    A.Duygu, düşünce ya da bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılması, bildirişim, haberleşme…
    B.Telefon, telgraf, televizyon, radyo gibi aygıtlardan yararlanarak yürütülen bilgi alışverişi, bildirişim, haberleşme…
    C.İnsanın varlık sürdürme biçiminin bir ürünü ve inanın varlık sürdürme biçimindeki gelişmelere göre değişimlere uğrayan inana özgü bir olgudur.
    D.İnsanların birbirlerini dinlemeye ve anlamaya değer görme ve farklılıkları arasından aynılıkları oluşturabilme becerisidir.
    E.Toplum için yaşamsal süreçtir.
    Verici -----> Mesaj  -----> Araç -----> Alıcı
    2-İletişim kelimesinin Kökeni nereden gelir?
    Fransızca ve İngilizce Communication kavramı Latince Communicatiodan gelir. Latince Communicatio, “birçok kişiye ya da nesneye ait olan ve ortaklaşa kullanılan”
    Yazılı kaynaklar taranınca sözcüğün 4560 kullanımı derlenmiş ve daha sonra 15 anlamı belirlenmiştir. Bu 15 anlam şöyledir: 
    a.Düşüncenin sözel olarak değiş dokuşu
    b.İki kişinin birbirini anlaması ve insanın kendini karşısındakine anlatabilmesi
    c.Organizma düzeyinde bile olsa ortak davranışa olanak veren etkileşim
    d.Bireyde benlikle ilgili olarak belirsizliğin azaltılması
    e.Yaşayan bir evrenin parçalarının ilintilenmesi, bağlantılarının kurulması süreci
    f.Askeri dilde iletinin gönderilmesi ile ilgili araç,usul ve teknikler
    g.Kaynağın karşı tarafı etkilemeyi amaçlayan davranışı
    h.Bir kişinin tekelinde olanın başkalarıyla paylaştırılması, başkalarına da aktarılması süreci
    ı.İletiyi alanın belleğinin iletiyi gönderenin beklentisine uygun yanıt verecek biçimde uyarılması
    i.Güç kaynağı olarak kullanılan mekanizma
    j.Organizmanın ortamdaki uyarıya verdiği farkedilir yanıt,ortamdaki değişime
    uyarlanma yanıtı;bu yanıtla diğerini etkileme
    k.Kaynaktan çıktıktan sonra iletiyi alanın için uyaran olan davranış
    l.Belli bir konumdan, yapıdan bir diğerine geçiş süreci
    m.Duyguların,düşüncelerin,bilgi ve becerilerin aktarılma süreci
    n.Bir kişi ya da bir şeyin başka bir kişiye/bir şeye içinden aktarımla, değiş-dokuşla dönüşme, değişme süreci
    3-İletişim kaç çeşittir?
    İşaretlerle iletişim (Sözsüz iletişim)
    Konuşarak iletişim (Sözlü iletişim)
    Yazılı iletişim
    Basılı materyallerle iletişim
    Kitle iletişim araçları ile iletişim
    Elektronik ortamda iletişim
    4-İletişimde etkinliği neler oluşturur?
    İletişimde etkinliğin sağlanabilmesi noktasında oranlar şöyledir:
    İletişimde kelimelerin payı % 10,
    Ses tonunun payı % 30,
    Beden dilinin payı % 60
    5-Sunuşta etkinliği neler oluşturur?
    Bir sunuş sırasında etkinlik sunuşun yapılış şekline göre şöyle değişmektedir:
    Salt kulak% 20
    Salt göz% 30
    Kulak + Göz% 50
    Kulak + Göz + Tartışma% 70
    Kulak + Göz + Tartışma + Deneme % 90
    6-Sporda kurumsal iletişim neleri içerir?
    Sporda kurumsal iletişimi iki ana başlık altında toplayabiliriz.Bunlar;
    a.Kurumiçi İletişim
    b.Kurumduşı iletişim
    7-Sporda kurumiçi iletişim nedir?
    a-Yönetim-Yönetim iletişimi
    b-Yönetim-İdari/Teknik Kadro İletişimi
    c-Yönetim-Üyeler iletişimi
    d-İdari Kadro-İdari Kadro İletişimi
    e-İdari Kadro-Üyeler İletişimi
    f-Teknik Kadro-İdari Kadro İletişimi
    g-Teknik Kadro-Teknik Kadro İletişimi
    h-Teknik kadro-Ssporcu itişimi
    ı-İdari kadro/yönetim-Sporcu iletişimi
    8-Sporda kurumdışı iletişim nedir?
    Bu konu paydaşlarla olan iletişimi kapsar.Bir spor kulübünün paydaşlarını şunlardır:
    a.Eski yönetici ve kurucular
    b.Eski sporcular
    c.Federasyon
    d.Medya
    e.Hakemler
    f.İzleyici
    g.Taraftarlar
    h.Tedarikçiler
    ı.Saygı duyulan rakipler
    9-Sporda iletişim engelleri nedir?
    Temelde iletişimde en büyük engel etkili dinleyememektir. Önyargıdan uzak, insanın karşısındaki dinlemeyi başarması. çok önemlidir. Burada empati(kendini karşındakinin yerine koyabilmek) de büyük önem taşır. Kişilerin davranış ve duygusal tepkileri, düşüncelerinin, inanış biçimlerinin, olaylarla ilgili geliştirmiş oldukları bakış açılarının ürünleridir. Dolayısıyla insanlar düşündükleri gibi davranırlar. Bu noktada karşındakini etkili dinleyebilmek kendini onun yerine koyabilmek, başka bakış açıları olduğunu da gösterir. İletişimde engeller şu başlıklar altında toplanır:
    a.Fiziksel ve teknik engeller
            Zamanlama
            Aşırı mesaja maruz kalma
            Gürültü
            Kültürel farklılıklar
    b.Dil ve iletişim sistemiyle ilgili engeller
    c.Psikolojik engeller
            Mesajın açık olmaması
            Süzgeçten geçirme
            Karşılıklı güven eksikliği
            Dinlememe
            çarpıtma; işimize geldiği gibi...
    10-İletişim becerisi nedir?
    İletişim becerisi olaylara farklı açılardan bakabilme esnekliğini gerektirir.
    Farklı açılardan bakabilmek için; olası bakış açılarına açık olmak ve farklı açıları sorgulamak gerekir. Farklı açılardan bakarken amaç; “doğruyu” ya da “yanlışı” bulmak değil çözüme ulaşmaktır.
    İletişim sürecini açık tutabilmek için olasılıklarla değil olanla ilgilenmek gerekir.
    Görünenle değil de, görünmeyen olasılıklarla ilgilenmek, kurulan senaryoları gerçekmiş gibi kabul etmek iletişimin önünü kapatan önemli bir engeldir.
    Belirsizliği ortadan kaldırmak için zihin okumak yerine sormayı ve  konuşmayı tercih etmek gerekir.
    Yapılanı yapandan ayırmak, süreci etkin kılar.Yapanla yapılanı karıştırmak, iletişim sürecini kişiselleştirecek. Ve kişilik kavgalarına yol açacaktır.
    Ayrıca iletişimde unutulmaması gereken temel kural şudur:
    “NE ANLATIRSANIZ ANLATIN, ANLATTIKLARINIZ KARŞINIZDAKİNİN ANLADIĞžI KADARDIR”
    11-Medya ile ilişkilerde nelere dikkat edilmelidir? 
    • Söylemlerinizde hüküm cümleleri kullanmayın. (Bu böyledir, şu şöyledir, gibi. Öyle olduğunu ve şöyle olduğunu düşündüğünüzü söyleyin)
    • Söylemlerinizin nereye varacağına dikkat edin. Üç kez düşünüp, bir kez söyleyin. Taraftar, hakem, kulüp ve oyuncuyu hedef göstermeyin.
    • Sporun bir gösteri olduğunu ve bu gösterinin içinde her zaman kazanmak ve kaybetmek olduğunu sürekli anımsatın.
    • Rakip takımı eleştirmeyin. Hele hele “ben olsaydımlı” cümle kullanmayın.
    • Basın mensupları ile ilişkilerinizde mesafeli olun. Ne onların adamı olduğunuz algısını, ne de onların sizin adamınız olduğu algısını yaratın.
    • Gazetecilere küsmeyin. Böyle bir lüksünüz yok. Sadece kendinizi değil kurumunuz ve camianızı da temsil ediyorsunuz. Söylemlerinizin nereye varacağına dikkat edin.
    • Her insan özel, önemli ve değerli olduğunu hissetmek ister.
    • Taraftar ve sporsever ayırımını unutmayın. Her biri için ayrı mesajlar verin.
    • Hiçbir medya kuruluşunu hedef almayın ve hiçbirini, bir başkasına şikayet etmeyin. Hele bunu basın toplantısı gibi bir ortamda hiç yapmayın
    • Basın mensupları ile teknik detayları fazla tartışmayın. Bunun ölçüsünü ayarlayın.
    • Basın mensuplarının bilgisizliklerini yüzlerine özellikle basın toplantılarında vurmayın. Bilgi eksikliklerini düzeltmeye çalışın.
    • Unutmayın siz bir eğiticisiniz. Sadece sporcular için değil tüm paydaşlar nezninde eğiticilik misyonunuz olduğunu unutmayın.
    • Basın mensuplarına bey, hanımefendi veya isimleri ile hitap edin. Birbirlerine taktıkları takma isimleri asla kullanmayın
    • Basın mensuplarını yöneticilerine şikayet etmeyin. Aranızdaki sorunda barışcı olmaya çalışın.
    • Onları arada bir arayın. Özel günlerde (bayram, yılbaşı) anımsayın. Kulübünüzün de anımsamasını sağlayın.
    Kaynaklar:
    1- Atabek, Necdet; Dağtaş, Erdal: Kamuoyu ve İletişim. Anadolu Üniversitesi Yayını. 1998
    2- Berkay,Fügen: Basın Gücünün Oluşumu. Bilimin Işığında Aydınlanma Seminerleri. UÜ Yayınları. S.193-199. Bursa .2003
    3- Bıçakçı, İlker: İletişim Dünyamız. MediaCat Kitapları. İstanbul. 2001
    4- Condril,J; Bough, B: 101 İletişim Yolu. Beyaz Yayınları. İstanbul. 2000
    5- Dance, F.E.X: The Concept of Communication. Journal of Communication. C.20S.201-210. 1970
    6- Güleç, Sema: 21.Yüzyılda Kitle İletişimi. Bilimin Işığında Aydınlanma Seminerleri. UÜ Yayınları. S.167-192.Bursa .2003
    7- Koloğlu, Orhan: Osmanlıdan Günümüze Türkiyede Basın. İletişim Yayınları. İstanbul. 1994
    8- Kuter, Murat:Sporda iletişim.Yeşim.2003
    9- Oskay,Ünsal: İletişimin ABCsi. İstanbul 2001
    10- Özer, Kadir: İletişimsizlik Becersisi. Sistem Yayıncılık. İstanbul.2000
    11- Sam, Rıza: Günümüzde Basın Gücü. Bilimin Işığında Aydınlanma Seminerleri. UÜ Yayınları.S.201-212. Bursa .2003
    12- TDK. Türkçe Sözlük. 7. Baskı. TTK Basımevi. S.578 Ankara. 1983
    13- Topuz, Hıfzı: II.Mahmuttan Holdinglere Türk Basın Tarihi. Remzi Kitabevi. İstanbul. 2003
    14- Tüz, Melek: 21.Yüzyılda İletişim. Bilimin Işığında Aydınlanma Seminerleri. UÜ Yayınları. S.147-165. Bursa .2003
    15- Zırllıoğlu, Merih: İletişim Nedir? Cem Yayınevi. İstanbul. 2003
25 Kasım 2010 Perşembe

postheaderıcon Paranızı bir tenis dersine yatırmadan şu konulara dikkat edin

Tenis dersi; temel kuralları öğrenmek, oyununuzu geliştirmek, repertuarınıza yeni vuruşlar eklemek ya da vuruşlarınızı düzeltmek için bulunmaz bir fırsattır. Buna rağmen yapılan anketler, tenisi bırakan oyuncuların hemen hemen yarısının ders aldıktan sonra tenis oynamaktan vazgeçtiklerini gösteriyor.

Bir tenis dersinin üst düzeyde verimli olabilmesi için bir çok şey yapabilirsiniz. Bunlardan biri kendinize lisanslı bir antrenör seçmek olabilir ki, lisans antrenörünüzün uygunluğunu garantilemese de, profesyonelliğini gösterir; bir diğeri de tenis oynayan tanıdıklarınıza danışmak olabilir.

Bunu mutlaka göz önünde bulundurmalısınız: Yanlış yerleşen becerileri dünyanın en iyi antrenörleri dahi düzeltemezler.

Paranızı bir tenis dersine yatırmadan şu konulara dikkat edin:

Antrenörünüz kortta yeterince şevkli mi?
Kortta zaman geçirmekten hoşlanan bir antrenörle çalışmalısınız. Bir antrenör ancak yüreğini koyarak istekli çalışıyorsa yararlı olabilir.

Kendisini sizin yerinize koyup neler hissettiğinizi anlayabiliyor mu?
Çoğu antrenör yeni başlayan birinin neyle karşı karşıya olduğunu anlamaktan uzaktır. Antrenörünüzün sizin tecrübe seviyenize uygun metod seçebilmesi için sizi anlaması şarttır.

Ders esnasında aktif mi, çalışmalara bizzat katılıyor mu?
Normal oyunda ihtiyacınız olan süreklilik özelliğini, babaanneniz zamanından kalma top sepeti ile ders veren antrenörlerle kazanamazsınız. Korttaki çalışmalara birebir katılarak aynı eforu sarf edecek birini bulmalısınız.

Yaratıcı mı? Antrenörünüz sizin oyununuzu ilerletecek çalışma programını bulup uygulayabiliyor mu?
Aynı çalışma programını her oyuncu için tekrar tekrar uygulayan antrenörlerden kaçınmalısınız.

Sizinle iyi iletişim kurabiliyor mu?
Bir antrenörün kendi kendine ilk soracağı soru sizin niye orada olduğunuz olmalıdır. İhtiyaçlarınıza ve becerilerinize göre sizi yönlendiremeyen bir antrenörle ancak hayal kırıklığına uğrarsınız. Çok konuşan fakat az veren antrenörlere aldanmayın. Antrenörünüz size yararsız 30-40 ipucu yerine işe yarayan 2-3 ipucu vermeli.

Sizinle yeterince ilgileniyor mu?
Bir antrenörün ilgi seviyesini, ilerlemeniz hakkında sorduğu sorular ve verdiği tavsiyeler sayesinde anlayabilirsiniz. Kortta sadece kendi sesini işitmekten hoşlanan antrenörlerden sakının. En iyi antrenörler sizin fikrinizi de değerlendirenlerdir.

Antrenörünüz pozitif mi?
Bir antrenör öğrencisindeki iyi özellikleri bulup bunları kuvvetlendirmeli. Olumsuzluk eklerini çok seven antrenörler, “bu oyunu ben oynuyorum ama sen oynayamıyorsun” edası ile öğrencilerinin içindeki isteği öldürürler.

İhtiyacınız olduğunda antrenörünüze ulaşabiliyor musunuz?
Eğer kort dışında antrenörünüze ulaşıp ona sorular soramıyorsanız, iyi bir tenis dersinin ömrü ancak hafızanızın kuvveti ile orantılıdır.

Modern tenis ilerletme tekniklerini kullanıyor mu?
Son yirmi yılın tenise kazandırdığı yenilikleri kaçırmış bir antrenör ile çalışıyorsanız emekleyerek ilerlemeyi göze almalısınız. İyi bir antrenör sizi klişeleşmiş kalıplar içine itmek yerine, bio mekanik yapınıza uygun olarak kendi stilinizi bulduran ve tenis öğrenmeyi bir eğlence haline getiren modern metotlar kullanmalıdır.


postheaderıcon Wilson K Three Fx Tenis Raketi WRT790300

  • Güç: Yüksek
  • Kafa boyu : 115 in2
  • Uzunluk: 27.5 in
  • Kordajsız ağırlığı: 253 g
  • Kordaj Sıklığı: 16 x 19
  • Çapraz Kesit 30 mm Dual Taper Beam
  • Tüm kortlarda klasik haline gelen [K] Factor, güç ve [K]onforun kazanan kombinasyonunu barındırarak ancak FX teknolojisi sayesinde ilave [K]ontrol ile geri dönmüştür. [K] Three FX, hafif ve hakimiyetli bir raket olup, kanıtlanmış Triad darbe azaltma sistemi sayesinde benzersiz bir rahatlık hissi sunar. Ekipmanlarından taviz vermek istemeyen oyuncuların tercihi.

Ürün Özellikleri :
Seçenek
L3
Kullanıcı
Yetişkin
Diğer:
Garanti Süresi (Ay)
24
Garanti Açıklama
KKTC ve Yurtdışına satılan ürünlerde ilgili marka ve ülkelerin uluslararası garanti koşulları geçerlidir, bu koşulları araştırmak müşterilerimizin sorumluluğundadır
Yurtdışına Satış
Yok
Stok kodu
SPORWIL790300-L3